tisdag 13 oktober 2009

Usch och fy!


Har absolut ingen som helst lust att gå och lägga mig bara för att gå upp klockan sex och traska iväg till ett satans runkjobb.

Ett jobb jag inte alls har bett om, ett jobb jag blev påtvingad av den sabla Arbetsförmedlingen och som kommer resultera i en skaplig ekonomisk förlust i cirka två månader innan jag överhuvudtaget får lön.

Eller ska man kalla sjutton timmar i veckan för ett jobb? Jag ser det nog mer som ett av AF´s berömda projekt för att kunna slå sig själva för bröstet och duktigt konstatera att de drar sitt strå till stacken för att kunna få bort ännu en siffra ur statistiken.

För siffror i statistiken är precis vad alla inskrivna på AF är, de är inte människor av kött och blod som likt alla andra ska betala räkningar, hyra och mat varje månad. De är bara siffror som man kan spela med på samma sätt som man styr en offrad bonde i ett parti schack.

Ska fundera starkt på de ord som min jobbcoach gav mig när hon fick reda på skiten idag.
Gå dit och bete dig som ett schwein i två veckor så de inte vill ha dig kvar efter praktiken.
Låter som ett klokt alternativ just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar