tisdag 13 oktober 2009

Bombhot


Just nu så vill jag konstruera en jävligt kraftig bomb för att sedan placera den i Arbetsförmedlingens lokaler.

Efter många telefonsamtal fram och tillbaks så har idioterna nu bestämt åt mig, över mitt huvud och skiter totalt i vad jag har att säga om saken.

Imorgon ska jag påbörja en jävla praktik på två veckor, jag ska alltså jobba hela dagar för samma pengar som jag får för att gå hemma - maxad a-kassa med andra ord. Känns det inte lite skönare att gå hemma för samma pengar, bara en stilla undran liksom?

Efter de två veckorna är över så ska jag jobba som timanställd på bara fredagar och söndagar varje vecka, månadsvis. De anställer nämligen inga på längre än en futtig jävla månad i taget. Eftersom detta är timanställning så kommer jag inte få ett nickel i november månad från företaget och bara halv a-kassa. Hej hej kronofogden, här kommer jag och lägger mig i era system snart.

Tidigast i april är det fråga om en heltidstjänst som isåfall kommer att vara över sommaren för att senare ta slut i september månad. Inget som blir en fast anställning eller tillsvidare, bara tack och hej i september.

Hade jag tackat nej till denna fantastiska möjlighet så hade de små jävlarna på AF rapporterat mig till min a-kassa. De hade rapporterat mig för att jag anser att jag inte har råd att ta ett sjuttontimmarsjobb som aldrig kommer leda till en fast anställning. Rapportera mig för att jag hellre vill kunna betala mina räkningar och hyra.

Hurra för Sverige och den förbannade Arbetsförmedlingen - må ni bägge brinna i helvetet!

1 kommentar:

  1. Jag blir totalt jävla freakad när jag läser om detta - jag VET hur detta är o hur det förbannade systemet fungerar! Sparka för fan på de sm redan ligger ner! *Grrrr*

    Går igång här...

    Hur ska detta bli?

    SvaraRadera