tisdag 13 oktober 2009

Fy fan för AF

Helt seriöst så kan arbetsförmedlingen gå och dra nåt gammalt över sig. Fy fan vilka idioter de är som sitter där och gömmer sig bakom sina lagparagrafer.

Här springer man iväg på en intervju igår som de ordnat på ett bra och känt företag. Tre platser ska tillsättas och vi är säkerligen femton personer där som väntar, jag väntade lite över en timme men det hör inte hit.

Under intervjuns gång får jag reda på att det är ett jobb på sjutton timmar i veckan och det är månadsbaserat plus att det inte kan bli heltid förrän tidigast i april. Då ska man nämligen ta hand om alla sommarvikarier som kommer och ser vilsna ut och se till så de sköter sig. Efter sommaren är över så är det tack och hej för sommarvikarierna och även för oss som blir anställda nu.

Två veckors praktik till att börja med och sedan sjutton lousy timmar i veckan fram till april och såklart är det efterskottslön för att det är timmar så november kommer jag gå back sådär en 4-6000 spänn - hurra!

De ringer mig redan på eftermiddagen igår och säger att de tydligen vill ha mig och jag ber om att få räkna och tänka igenom det tills idag. Idag så har jag ett meddelande på mitt mobilsvar där en annan människa från AF säger som det är och avslutar med följande fina mening:

Det här är inget hot, men eftersom jag vet att du var osäker igår, så vill jag bara säga att om du tackar nej så måste vi meddela din a-kassa att du inte tar det här halvtidsjobbet.
Tack för den AF, låt mig gå back med hälften av mina cash i en månad, skita i att betala mina räkningar, hyra och gud vet vad. Bara för att ni sitter på era jävla regler och inte ser till personerna bakom det hela.

Känns bra att dra till ett jobb och slita som man inte ens vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar