söndag 11 oktober 2009

Fel eller rätt?

52% av de som röstat på Aftonbladet om Sveriges nästa förbundskapten vill tydligen ha Svennis vid rodret.

Själv ska jag inte sticka under stolen med att jag under en lång tid just haft Svennis som min egen toppkandidat att ta över efter katastrofala Lagerbäck.

Det gick ju inte alls så bra för värmlänningen i Mexico och i England skördar man i skrivande stund de framgångar han la grunden till under sin tid som kapten för den engelska landslaget. Så visst är han fortfarande ett hett namn även om många opponerar sig och menar att han är skolad i samma form som urtriste Lagerbäck.

Men man måste ge cred till Svennis för att han tidigt vågar tro på spelare och ge dessa chansen i de lag som han hittills har lotsat som kapten. Det är ett synsätt som jag hoppas landslagets nästa kapten visar och det måste jag säga att Svennis tidigare har visat.

Men ett av de namn jag skulle se som intressant har jag inte sett i någon lista än och det är förra tränaren i AIK - Richard Norling.

Tror stenhårt på att han trots sin ringa erfarenhet vore en välbehövlig vitamininjektion i det svenska landslaget och är det något jag verkligen gillar med Norling är hans sätt att anpassa sin taktik efter motståndaren.

2 kommentarer:

  1. Ups! Fotboll? Jag kan inget, vet inget.. ;)
    Sv: Tack! Jag är barnsligt glad, även om jag vet att om några dagar har det lagt sig igen. Men kul att vara upp bland "de stora" och hälsa på en gång! :D

    SvaraRadera
  2. Urtrist må vara en sak. Men att kalla Lagerbäck för katastrofal är väl ändå att ta i va? Mycket tack vare honom som vi kan minnas nationalsången mot Paraguay, Zlatans klackmål mot pastakrökarna och 5-0 krossen mot Ungern. Det kommer jag för evigt att vara tacksam för.

    SvaraRadera