tisdag 13 oktober 2009

Missuppfattat tror jag


Det är ju ett tag sedan vi läste om att World of Warcraft ska bli film. Spelet som cirka 12 miljoner människor, däribland jag, spelar dagligen.

Nu har de värvat manusförfattaren till Saving Private Ryan till att skriva manus till filmen och sedan länge är Spidermanregissören Sam Raimi klar för projektet.

Men film av World of Warcraft?
Var det inte så att de skulle göra en film om händelserna som utspelar sig innan World of Warcraft, eller har jag missat något med hästlängder nu?

Enlighten me!

2 kommentarer:

  1. Vad jag har hört så ska filmen inte handla om World of Warcraft alls. Utan det ska vara en story omkring Warcraft 3, och spelen innan. Det är vad jag har hört, i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Från IMDB: "Thrall will be in the movie. It will be told primarily from the Alliance point of view The time of the movie is set about 1 year before World of Warcraft begins. The film is mainly about cultures in conflict. It won't be an adventure movie like LoTR, more of a war film."

    SvaraRadera