lördag 10 oktober 2009

Förmyndarschweden

Tänk att det verkar finnas en lirare som säger vad andra bara tänker. Att det redan finns för många lagar och förbud i mellanmjölkens land och att det kanske är läge att riva upp en del lagar.


För hur funkar den egentligen, är den inte lite skev i grunden för att få finnas? Det är olagligt att köpa sex men det är inte olagligt att sälja. Blir inte det ett litet Moment22 av något lustigt slag?

Är det då inte bättre att riva upp hela skiten och legalisera det, låta både köp och sälj vara lagligt eftersom "affären" görs upp av två vuxna människor, precis som Federley själv säger.

I mina ögon har det alltid funkat som så att ju mer lagar och förbud det finns, ju mer attraherande är det att bryta mot desamma. Eftersom det är ju mer intressant att testa det som är det olagliga, det förbjudna och generellt fungerar vi alla så lite till husbehov.

Så idén är inte alls dum eftersom det är rätt korkat att lagstifta mot affärsuppgörelser mellan två vuxna människor och inte fan skulle prostitutionen i landet öka av att det olagliga blir lagligt. Däremot så tror jag snarare att de som arbetar med det skulle kunna andas ut lite mer om dagarna.

2 kommentarer:

  1. Du är ju tydligen inte riktigt klok precis som Federley själv.
    Och du är absolut inte kvinna heller, det hörs ju. Tycker du också att vi borde legalisera narkotika? Kanske lite mord också vid sidan om? För om folk får lov att sticka kniven i andra så kanske det inte skulle locka så?
    Holland har lagliga horor.
    Jag har en manlig vän från Holland. Han vet inte en enda man som inte legat med en hora som bor i Holland. Så du har nog rätt, det skulle säkert inte bli en supergrej här bland unga män utan vett i skallen. Och det är klart dom ryska hororna VILL själva. Människohandel skulle kunna slinka igenom hur lätt som helst.

    Försök tänk lite framåt.
    Vill du verkligen att din egen framtida dotter ska ha finansierat sina studier som hora?
    Eller din fru t.ex, om hon legat med män för pengar, skulle det vara helt ok? Jag menar, det är lagligt och hon var ung och ville ha dyra skor?
    TÄNK!

    Folk som dig och som Federley gör mig rädd...

    SvaraRadera
  2. alltså, jag bara slank in här på nåt vis, och jag bläddrar mig snabbt bakåt i tiden och i din hjärna.
    det är fint att det rör sig där inne hos dig, men det påminner lite om en sån där seamonkey-farm.
    din hjärna alltså.
    om du vill kan du få ringa mig så kan jag berätta för dig vad du tycker om saker redan långt innan de hinner ske, för du är så vansinnigt förutsägbar och korkad.
    men tack för gapskrattet!

    SvaraRadera